Muligheder for offline branding med disse genstande

Tiden hvor den eneste mulighed man havde for at lave effektiv offline branding var ved hjælp af USB-sticks og power-banks er for længst forbi. I dag findes der er et væld af muligheder når en virksomhed skal brande sig i offline verdenen.

Målgruppen skal indtænkes når der vælges reklamegenstande

Der er stor forskel på hvilke merchandising effekter, som egner sig til hvilke brancher. USB-sticks er oplagte til mennesker, som arbejder med IT til daglig, eller mennesker som ofte rejser i forbindelse med deres arbejde og har brug for at have meget data med. Håndværkere eksempelvis er de ikke ligeså velegnede til. Håndværkere ville få gavn af eksempelvis af firmatøj eller en nøglesnor med logo på. Så er deres nøgler til eksempelvis bilen sikret. For som håndværker er der en del bevægelse i løbet af en dag, og et par nøgler i lomme kan nemt blive væk. Hvad værre er at på en byggeplads kan de være så godt som umulige at finde igen. En anden fordel ved at anvende en nøglesnor som marketinggear er at virksomhedsnavnet, sloganet eller logoet er konstant eksponeret.

Der er mange muligheder indenfor samme branche

Der er som oftest flere muligheder for at lave maksimal eksponering i samme branche ved hjælp af forskellige genstande. Eksempelvis er der flere genstande som håndværkere med fordel kunne drage nytte og ville anvende. Da håndværkere som oftest er uden strøm det meste af dagen ville en powerbank med logo også være en oplagt merchandising genstand. På den måde kan de have deres telefon i lommen og samtidig få den ladet op, så de er sikre på at deres telefoner holder strøm hele dagen. Eksponering ved en powerbank er ikke ligeså stor som en nøglesnor, men den har stor brugsværdi for kunden og dermed giver den større goodwill.

Foruden nøglesnore, usb-sticks og powerbanks findes der et utal af produkter hvorpå et firma kan brande sig. Eksempelvis vil håndværkeren sætte stor pris på en strikhue med logo på i den kolde vintertid, kildevand med logo til de varme sommerdage, eller filtbeskyttelse til telefonen så den ikke bliver beskadiget i løbet af arbejdsdagen.

Det er kun fantasien, som sætter grænser for hvilke genstande man kan anvende til merchandising. Det vigtigste er at kunderne kan anvende dem således de bliver eksponeret og at udgiften er mindre end den øgede profit som merchandisingen koster

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *